Cuma, Şubat 27

Hiç Pardus'u kullandınız mı?

Pardus nedir?
Pardus, TÜBİTAK-UEKAE (Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü)'nün yaptığı bir işletim sistemidir.

Farkı nedir?
Bence Pardusun farkı onun için hiçbir virüsün yapılmış olmamasıdır.Günümüzde bir çok virüs ile karşılaşan insanlar Pardus ten bu nedenle mutlu olabilirler.Ayrıca Pardusun gerçektende çok güzel bir görünümü var.

Nasıl kurarız?
Bunun için daha kapsamlı web siteleri var onlardan yararlanın ama ben yinede size birşeyler söyliyim.İlk önce genelde merak edilen bir şey olan 2 işletim sistemi kullanabilirmiyiz sorusu.Evet kullanabiliriz.Ben kullandım.Pardusun Web sitesi nden pardusun dosyalarını indiriyoruz.Sonra cd/dvd yazma programlarında bunu kalıba yazdır seçeneğini seçip pardus dosyasını seçiyoruz.Not yazma seçeneğini düşük şekilde seçmenizi öneririm bu şekilde daha sağlıklı bir şekilde yazar.Sonra bunu bilgisayarınıza takıp yeniden başlatın bilgisayarı orada pardus yazılımı sizi yönlendirecektir.Bu esnada diskiniz daha önceden bölümlendirmeyi unutmayın.Yazılım gerisini size yapıcaktır.

Programları var mı?
Pardusun bir çok işletim sistemi gibi programları var bunu birçok siteden bulabilirsiniz.
Onun için yapılmış bir virüs olmamasına rağmen virüs porgramıda var :)
Pardus... Özgürlük İçin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder